reklama

Moja prvá postriežka - super relax

Kdesi v Amerike začínal pohreb Michaela Jacksona. Ja som sa akurát  predieral  kukuricou k posedu číslo 14. U nás sú posedy číslované, aby ste v knihe návštev revíru  presne zapísali, kde sedíte. V ruke som mal palicu. Predstavoval som si, že je to moja kozlica. Som zatiaľ len kandidátom v tom našom poľovníckom združení, a tak ešte nemám právo nosiť zbraň. Otec ostal na posede číslo 15. Ten je neďaleko 14.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Usadil som sa na posed. Čas plynul. Slnko zapadalo. Krásna scenéria. Pred sebou som mal skoro celé Nízke Tatry a hádam polovicu nášho revíru. Zore boli krásne ružové. Trochu sa začalo oblačiť. Zrazu nastalo krásne ticho. Do ticha sem - tam vstúpil rušivý zvuk dediny neďaleko. Mierny vetrík sem - tam rozvlnil listy osiky za posedom a zo začiatku som mal dojem, že sa už - už niečo odtiaľ vynorí. Po chvíli prestal a o pár minút opäť začal. Podobne sa správala aj kukurica predo mnou. Vietor ju rozkolísal tak, že listy o seba búchali a na chvíľu ste mali pocit, že sa cez ňu niečo začína lomiť. Ale, ak ste niekedy počuli bežať cez kukuricu diviaka, tak sa nedáte pomýliť. Na druhom konci kukurice som zazrel akýsi milenecký pár so psíkom. Dosť dlho sa rozhodovali, či budú pokračovať alebo sa vrátia. Objímali sa, bozkávali. Potom sa rozhodli vrátiť. Dobre urobili, aspoň nám nevyplašia zver.

O pol deviatej som v kopci oproti začul „brechať“ srnca. Riadne sa rozbrechal. Držalo ho to hádam aj desať minút. Cez stromy som ho nevidel. Otočil som sa a cez zadný priezor som zazrel srnu pod horou oproti. Stará srna. Dosť veľká. Na chvíľu som si myslel, že je to jelenica. Cez ďalekohľad som sa ale uistil, že je to srna. Pásla sa v kľude. Sem - tam zastrihala ušami, skontrolovala situáciu. Vtedy ma na chvíľu vyrušil bzukot čmeliaka, čo sa dostal pod strechu posedu a narážal na jeho krytinu z gumy. Divný zvuk, aj ma myklo a mal som na čas zimomriavky, ale zvykol som si. Z jeho bzukotu ma vyrušil dosť veľký lomoz v kružine, asi päťdesiat metrov od posedu. Začul som mrkot medveďa. A veruže som ho aj uvidel. Do nízkej kukurice vyšla medvedica. Svojim odhadom mladého poľovníckeho laika som jej odhadol takých 150 až 180 kilo. Celkom veľká, hovorím si a som rád, že som na posede. Medvedica zdvihla nos a začala vetriť. Nosom to skontrolovala z každej strany, a potom zaznel pokyn pre dve malé medvieďatá. Vybehli vonku a začali sa hrať. Raz medzi sebou a raz s kukuricou. Keďže tam ešte neboli šúľky, tak len tak lámali rastliny. Chvíľu som ich sledoval. Bol to krásny pohľad, ale budil vo mne rešpekt. Vedel som síce, že ma medvedica nezavetrila, ale mohlo sa tak kedykoľvek stať. Našťastie sa nestalo. V tom mi začal blikať mobil. Volal otec zo susedného posedu. Pokyn znel jasne: odplaš tie medvede a urob miesto pre diviaky. Ok. Vybral som si teda z vrecka baterku a trikrát blikol na medvedicu a štyrikrát na ňu zasvietil. To ste mali vidieť. Našťastie to bola jedna z tých plachých a nevybrala sa zvaliť môj posed. Prebehla kus kukurice a vpálila do krovia neďaleko. Bežala cezeň dosť hlučne, a potom sa jej zvuk stratil. Samozrejme medvieďatá ju nasledovali. Vzduch bol čistý. Bohužiaľ čistý aj ostal. No pravdu povediac pribehol tam ešte jeden zajac, ale nevydržal dlho.

Nebo sa zamračilo a mesiac to nestihol presvietiť. Asi päť kilometrov vzdušnou čiarou som videl blesky. Celý Vepor sa osvetľoval. Guľa oblakov nad ním sa sem - tam osvetlila ako lampión. Krásne. Diviaky nikde. Tak, bol čas pobrať sa preč. Zliezol som z posedu a párkrát blikol na otca baterkou, aby videl, že idem. Sem - tam som si posvietil pod nohy. Zazrel som ešte asi sedemdesiat centimetrovú užovku. Úff, ešteže som ju nepristúpil. Z hadov mám divný pocit. Brrrrrrrr .

Krásne som si pri tom všetkom oddýchol. Vypočul si krásne zvuky prírody a sledoval jej krásne obrazy. Bolo mi super. Teším sa, keď si to opäť zopakujem.

Pavol Ondrejko

Pavol Ondrejko

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som otec, ktorý miluje svoju dcéru a tak to naveky ostane. A niekedy rád fotím - http://www.vodicak.sk/pilot/shako/ Zoznam autorových rubrík:  Moje pocityStaré príbehyFEJTÓNYŠetrenie v ŠSPár veršovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu